سرویس نگهداری آسانسور (بخش دوم)

از نظر سرویس نگهداری آسانسور، بازرسی قطعات الکتریکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چه اینکه این قطعات در معرض گرد وغبار و روغن هستند و این می تواند باعث آسیب بیشتر به آنها شود. قطعات درون چاه به دلیل اینکه خارج از دسترس و دید هستند از این نظر آسیب پذیرترند.

قطعات درون چاه

در مورد قطعات درون چاه آسانسور میتوان به قفل درب ها اشاره کرد که نیاز است سیم کشی و صحت اتصال مدار ایمنی آنها چک شود. مکانیسم درب کابین نیز از جمله مکانیسم های پیچیده درون چاه است که نیاز به بازرسی دارد، از جمله اتصالات الکتریکی، موتور و تسمه درب.اتصال سنسورهای روی کابین نیز باید مورد بازرسی دوره ای قرار گیرد.

قطعات درون موتور خانه

در مورد قطعات موتور خانه، اتصالات سیم های مدار فرمان و مدار قدرت تابلو فرمان نیاز به بازرسی دوره ای دارند. در مورد تابلو فرمان رعایت نظافت آن نیز مهم است. اتصالات موتور آسانسور و همچنین صحت کارکرد فن آن باید چک شود.

در نظر داشته باشید که سرویس نگهداری آسانسور به این دلیل که آسانسور یک مکانیسم پیچیده الکتریکی-مکانیکی است، کار حساس و پیچیده ای است و نیاز به نیروی متخصص دارد. در صورتیکه برای تعمیرات و سرویس نگهداری آسانسور خود به مشاوره نیاز داشتید می توانید با مدیر فنی شرکت برج نورد دماوند آقای مهندس خرمی (09125909107) در تماس باشید.